Collonil
Značka Collonil:
Německý výrobce impregnačních, ošetřujících a čistících prostředků s tradicí sahající až do roku 1909.
Příběh značky Collonil:
Karl Esslen (navzdory svému studiu medicíny v Paříži a práci redaktora v otcově vydavatelství novin) vždy toužil založit vlastní firmu. Vhodná příležitost se mu naskytla, když švédský výrobce olejů na kůži Olsen hledal generálního zástupce pro Německo. Karl Esslen získal zakázku a společně s bratry Paulem a Walterem Salzenbrodtovými založili roku 1909 v Berlíně společnost Collonil, prodávající výrobky pro péči o boty a kůži. Inspirací ke jménu firmy jim bylo francouzské slovo "coller" (přilepit), odkazující na viskozitu pečujících přípravků.
Obchody se dařily a krátce nato vznikly první vlastní tovární budovy. Díky lucemburskému občanství byl Karl, na rozdíl od obou bratrů, ušetřen vojenské služby v první světové válce, a tak dále rozvíjel podnikání. Dokonce i vzducholodě Graf Zeppelin využívaly k impregnaci svých lan oleje na kůži Collonil. Po válce se oba bratři vrátili a společné trio vedlo firmu k inovacím a produktivitě, následovala i expanze závodů. Zakladatelé rozuměli, jak důležitou roli hraje pro úspěch společnosti reklama, a tak z dvacátých let pochází i slogan "Boty chtějí Collonil", který platí i o století později.
Ještě před začátkem druhé světové války náhle skonal jak Karl, tak Paul, takže firmě Collonil nastaly těžké časy a přežila jen díky válečné vřavě. Po válce ovšem celý podnik skončil v sovětské okupační zóně. Oficiální rozdělení Německa a znárodnění společnosti vedlo Waltera k útěku do Západního Berlína, kde na jihu města začal opět od nuly rodinný podnik Salzenbrodtů.
V 50. letech se lidé v Německu opět začali zajímat o módu, což zvýšilo poptávku po produktech pro péči o obuv. Štítek "Made in Germany" lákal i v zahraničí, a tak se etablovaná firma rozšířila do Francie, Dánska a Nizozemska. Walter se rozhodl odejít v nejlepším a budoucnost firmy Collonil vložil do rukou další generace, konkrétně Hansovi a Rolfovi Salzenbrodtovým.
Značka ovšem expandovala dále a stavěla neustále nové a větší výrobní haly. Výrobky Collonil udržely boty měkké a vláčné i za nejtvrdších podmínek, například skvěle posloužily horalům při zdolávání nejvyšších hor světa. Sedmdesátá léta přivedla houbičkový aplikátor, díky kterému již zákazníci nepotřebovali kartáč a hadřík, další evoluci pak přinesly aerosoly, které však z důvodu ochrany životního prostředí nahradily v devadesátých letech pěny. Collonil patřil a stále patří k udavačům trendu v celém byznysu.
Po smrti Salzenbrodtových se vedení závodu od roku 1998 ujal současný ředitel Frank Becker, který expandoval firmu na další zahraniční trhy. Zároveň ovšem posiloval zastoupení v maloobchodu se značkovou obuví v Německu. Kromě přípravků na boty se v novém tisíciletí objevily produktové řady s přípravky na kožené zboží, automobily i letadla. Akvizicemi pak došlo k rozšíření sortimentu o kvalitní vložky do bot a výrobky pro péči o nohy, čímž jen došlo k upevnění dominantního postavení na trhu.
V současnosti je vlajkovou lodí firmy impregnační sprej Collonil Carbon Pro, který umožňuje téměř neomezenou impregnaci všech materiálů, působí jako stříkatelná membrána a poskytuje dlouhotrvající ochranu proti vlhkosti a nečistotám. Collonil také klade velký důraz na ochranu životního prostředí, a proto vyvinula řadu Organic, při jejíž výrobě upustila od použití chemických látek. Tyto produkty jsou vyrobeny z 90 % z přírodních látek s použitím pravého olivového a avokádového oleje, a také výtažků z bambusu. Výrobky Collonil jsou vhodné i pro ošetření dětské obuvi, jsou zdraví nezávadné i v případě nežádoucího kontaktu dítěte ústy.
Stránka 1 z 1 - 33 položek celkem